2010. április 11., vasárnap

Tamásvasárnapi liturgia

Úgy hozta a sors, hogy 2010. április 11-én részt vettünk a szigetszentmiklósi görög katolikus templom tamásvasárnapi szertartásán. A templom az 1088 és 1134 között élt magyar királylány, Piroska nevét viseli, aki – úgy hozta a sors – Irén (Eiréne) néven II. (Komnénosz) János oldalán bizánci császárné lett. Halála után az ortodox egyházban szentté avatták; mozaikképét a Hagia Szophia máig őrzi.
A jéghideg, ám ikonokkal ékes térben a Bubnó Tamás vezette Szent Efrém Férfikar, gyönyörűen zengő szólamokkal, szláv és magyar nyelvű részleteket adott elő Aranyszájú Szent János liturgiájából. Az esemény egyúttal a kórusvezető fia, Bubnó Lőrinc – a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem egyházzene tanszékének növendéke – diplomakoncertje volt: ezúttal ő vezényelte a férfikart, illetve a tanszak kórusát is.
Úgy hozta a sors, hogy Ida Mama éppen egy éve, Papa pedig egy hónappal ezelőtt hagyott itt bennünket. Méltó volt emlékükhöz ez a liturgia, amelynek végén egy-egy szál gyertyát gyújtottunk a méltóságteljes oltár előtt.

1 megjegyzés:

mobilmadi írta...

Szép lehetett. Én is hallottam ezt a kórust, Philip Gyuri kimagaslóan csodás hangja ma is a fülemben cseng, de mindenki más is fantasztikus. Igazán méltó volt Ida mamához...és a Papához..., bár róla nem tudtam, kinek a Papája?
Valamiről lemaradtunk.