2011. december 8., csütörtök

Új Arnolfini-könyv: S Nagy Katalin 11 Vergiliusa

A nagy sikerű Micsoda útjaim... 13 város című könyv folytatásaként 2011. december 8-án megjelent S. Nagy Katalin barátunk új esszékötete: Voltak nekem... 11 Vergilius. A szubjektív visszaemlékezések ezúttal tizenegy, a művészettörténész szerző sorsa szempontjából meghatározó jelentőségű személyiséget idéznek meg. A névsor magáért beszél: Pártos Magda, Dombrovszky István Tuta, Tóth Tibor, Ország Lili, Kurtág György, Németh Lajos, Tánczos Gábor, Mérei Ferenc, Székács István, Farkas István, Nemes Nagy Ágnes.

„Ezek az írások rólam szólnak. Nem szakmai értékelések - nem is lehetnének azok! -, sem nem pályaképek. Ahogy a 13 várossal láttatni szerettem volna, hogy számomra mit jelentenek, hogyan szövődtek bele életem gazdag szövetébe, a 11 Vergiliussal is azt szeretném érzékeltetni, mit jelentettek nekem, hogy alakították át sorsomat, milyen utakra kísértek (vagy térítettek el), miként is lehettem hatásukra az, aki.”

A 72 oldalas könyvben a sodró lendületű szöveg gazdag képanyaggal is kiegészül. Az illusztrációk részben SNK emlékkönyvének idevágó lapjai, részben a szerző archívumából előkerült fotók – nem ritkán a saját felvételei. Az Arnolfini Archívum PaperBook könyvsorozata 27. darabjaként megjelent könyv digitális változata az interneten, Központi Olvasótermünkben lapozgatható.

1 megjegyzés:

Kispiskóta írta...

Köszönjük a publikációt. Olvasódik!